Je hebt vast weleens iets gehoord of gelezen over een website responsive maken. Maar wat is responsive eigenlijk? Responsive betekent schaalbaar. Jouw bestaande website is vast goed zichtbaar op een laptop of op de vaste computer. Maar is het ook leesbaar op een smartphone of tablet? Niet responsive websites zijn slecht leesbaar op mobiele apparaten. De lay-out past zich niet goed aan, waardoor afbeeldingen en teksten met grote moeite te zien zijn. Tegenwoordig kun je er dan ook bijna niet meer om responsive websites heen. Klanten bekijken ook websites via de tablet of smartphone. Een slecht leesbare website kost klanten.

Wat is responsive?

Een site responsive maken, betekent dat jouw website goed zichtbaar wordt voor de mobiele bezoeker. Websites worden steeds vaker bekeken via mobiele devices, zoals de tablet of smartphone. Bij een responsive website zal de lay-out van de website zich aanpassen aan de breedte van het scherm waarop je de website bekijkt. Op een computerscherm worden als voorbeeld vier afbeeldingen naast elkaar geplaatst. Op een tablet zullen deze afbeeldingen als twee afbeeldingen, naast en onder elkaar zien zijn. Op een smartphone zullen vier afbeeldingen onder elkaar verschijnen. De lay-out verandert, maar de content blijft hetzelfde.

Website responsive maken

Website responsive maken

Een bestaande website responsive maken

Een bestaande site responsive maken, is voor ons niets nieuws. Wanneer je niet zeker weet of jouw website responsive is, dan kun je altijd een vrijblijvende offerte aanvragen. De voordelen van het omzetten van een bestaande website naar een mobile responsive zijn groot. Niet alleen is jouw website beter leesbaar, maar is het omzetten van een bestaande website naar een responsive website de meest efficiënte en SEO vriendelijke oplossing. De website voldoet dan alle huidige eisen. Niet alleen is Google erg blij met een responsive website, maar ook de klanten die de website op hun smartphone willen bekijken.

Responsive betekenis voor jou
Door een website responsive maken, ben je beter bereikbaar voor je klanten en je wordt ook beter vindbaar in Google. Een site wordt slechter beoordeeld, wanneer een website niet responsive is. Het is voor ons eenvoudig om de bestaande website om te zetten naar een responsive site, omdat we alleen de breedtes van de lay-out aanpassen. De inhoud van de website blijft gewoon hetzelfde. Als blijkt dat de kleinste kolomgrootte slecht leesbaar is op een smartphone, kunnen we de afbeeldingen schalen of media queries gebruiken om de site optimaal te laten werken. Zonder dat de website onleesbaar of te langzaam wordt.

SEO en responsive websites

Google beoordeelt websites die geoptimaliseerd zijn voor meerdere apparaten altijd positief. Dit komt omdat Google de website makkelijker kan indexeren. Er is geen duplicate content nodig, omdat alle gebruikers de website bereiken via één URL. Een responsive website is namelijk geschikt voor alle apparaten. En van een responsive website wordt Google erg blij. Google adviseert dan ook om te kiezen voor een responsive website. Dit heeft voor jouw als voordeel dat je beter vindbaar bent in Google. Dit is natuurlijk erg positief voor de plaats van de website in de zoekmachine van Google.

Mobile responsive
Wanneer je nog aparte URL’s gebruikt, zowel voor de desktopversie van je website als voor de mobiele versie, loop je het risico klanten mis te lopen. Het is belangrijk dat ook de mobiele versie van de website goed vindbaar is in de mobiele zoekresultaten. Op dit punt gaat het nog weleens mis. Om goed vindbaar te zijn, moet de mobiele website meeliften op de resultaten van de desktopversie. Hoe meer de mobiele pagina en de desktoppagina op elkaar lijken, hoe gemakkelijker het voor Google is om de websites te indexeren.

Wanneer je in het verleden twee aparte websites hebt laten maken, een desktopversie en een mobiele versie, dan is het zeker aan te raden om te kiezen voor een responsive website. De desktopversie en de mobiele versie zijn, op de lay-out na, exact hetzelfde. De content blijft hetzelfde en alle bezoekers krijgen altijd dezelfde informatie te zien. Wanneer je hierover vragen hebt of hierover advies wilt inwinnen, kun je altijd een vrijblijvende offerte aanvragen. Wij kijken dan naar de diverse mogelijkheden.

Site responsive maken SEO

Het gebruik van één URL heeft als voordeel dat de website makkelijker deelbaar is via sociale media. Je wilt natuurlijk het beste uit je eigen website halen om een zo’n groot mogelijk publiek te bereiken. Sociale media spelen een grote rol als het om werven van klanten gaat. Hoe vaker jouw website gedeeld wordt, hoe meer mensen bekend zijn met jouw onderneming. Blogs, berichten en foto’s worden op deze manier gemakkelijker gedeeld. Door de content van je website regelmatig aan te passen, kom je nog hoger in de zoekresultaten.

Een website responsive maken biedt vele voordelen. Er is dan ook geen enkele reden om het niet te doen. De website is op elk apparaat leesbaar, het is SEO vriendelijk en wij hebben de bestaande website zo omgezet naar een responsive website. Bovendien kun je dan gemakkelijker blogs en berichten delen. Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen om jouw bestaande website responsive te maken? Dan kun je altijd een vrijblijvende offerte aanvragen en wij nemen direct contact op met jou.

Vrijblijvend een offerte aanvragen


bougemagic

bougemagic.nl

Wat hebben wij voor BougeMagic.nl gedaan? Voor BougeMagic.nl, ook bekend ...
geek-passion

geekpassion.nl

Wat hebben wij voor GeekPassion.nl gedaan? Voor GeekPassion.nl, een webshop ...
beauty-stunter

beautystunter.nl

Wat hebben wij voor Beautystunter.nl gedaan? Voor Beautystunter.nl, een webshop ...